wtorek, 28 grudnia 2010

Dobrze przyprawiony, ostry węgierski gulasz z charakterem.

Cześć dziś na obiad gulasz rodem z Węgier. Ja sam na Węgrzech byłem kilka razy i dane było mi posmakować ich kuchni. Powiem tak w 80 procentach kuchnia węgierska mi nie smakowała a 20 procent to ten gulasz który był wyśmienity. Nie smakowała mi ona z dwóch powodów ponieważ jak mniemam kucharki na wycieczce nie umiały gotować lub/i szły na ilość nie na jakość, gulasz ten jadłem w restauracji więc była to już zupełnie inna bajka. Więc chciałbym się z wami podzielić tym przepisem który odtworzyłem w domu i powiem że wyszedł mi praktycznie identyczny co w wspomnianej restauracji. Zaczynajmy !



Składniki:

  • 1 kg wieprzowiny od szynki
  • 25 dkg boczku
  • 3 ziemniaki
  • 3 papryki czerwone
  • 3 Cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka słodkiej papryki w proszku
  • 1 łyżeczka majeranku
  • Sól do smaku



Przygotowanie:
Wieprzowine kroję w kawałki wielkości ok. 1x1x1 cm, boczek kroj w małe kawałki, następnie obieram ziemniaki i dziele każdy z nich na 6 części, paprykę kroję w paski a cebulę w krązki. Mięso podsmażam w większym rondlu na odrobinie oleju tak aby się zezłociło, następnie dodaje ziemniaki,paprykę,cebulę i paprykę w proszku i zalewam wodą tak aby przykryla mięso plus 2 cm w górę. Całość duszę na wolnym ogniu przez ok 2 godziny na końcu dodając majeranek i sól do smaku i zagęszczam śmietaną. Danie bardzo treściwe, dające ogrom energii i rozgrzewające w zimne dni. Smaczenego !

Koszt przygotowania: ok.20-22 zł

1 komentarz: